02 May, 2011

Inecat in chimicale...

Fascinat fiind de farmecul fotografiilor capturate prin proces chimic, am decis sa fac un pas inapoi si sa achizitionez un aparat cu film ingust (35mm). 


Dupa nopti pierdute cautand un aparat bun, cu traditie si disponibil pe plaiurile mioritice, m-am hotarat asupra unui Minolta X700.




Minolta X700, Minolta 50mm f/1.7


Aparatul a venit echipat cu un obiectiv Minolta 50mm f/1.7 si bonus un obiectiv Cosina 28mm f/2.8, la care am adaugat ulterior un obiectiv Minolta Rokkor-PF 135mm f/2.8. Din pacate baioneta Minolta MD nu este compatibila cu baioneta Minolta/Sony cu autofocus ca as fi trecut pe sistemul Alpha de la Sony.


Parcul Tabacarie, Constanta


Acum hai sa caut un film de calitate pentru „noul” meu SLR, dar pentru ca eram în anul 2009 si toata lumea vrea compacte de o mie de megapixeli, cel mai bun film pe care am putut sa-l gasesc in Constanta a fost Fujifilm Superia Reala 100, o bucata.

Am fost foarte incantat de noua mea „jucarie”. Filmul s-a dus in doua zile. Ma mir ca nu l-am terminat in primele doua ore, dar am incercat sa ma abtin in a face fotografii in rafala cand stiam ca am loc de doar 36 fotografii (bine, cred ca au iesit 38). Dupa ce am expus tot filmul ma manca degetul, vroiam mai mult. Am luat la rand toate magazinele unde se comercializeaza filme foto si cel mai „bun” film pe care l-am gasit a fost Fujifilm Superia 200. M-am lasat pagubas si am mers on-line, de unde am luat 5 bucati Kodak Professional Porta 400NC. Din cand in cand mai gaseam prin oras cate un Kodak Professional BW400CN, din care am apucat sa achizitionez 2 bucati.

Anul 2009 si laboratoarele foto. Daca ar fi sa ne luam dupa ce scrie lumea pe net, filmul foto trebuie sa aiba mai multi „megapixeli”, chiar și decat cel mai cel full-frame digital, respectiv Nikon D3X. Dar se pare ca lucrurile nu sunt chiar asa de roz.
Laboratoarele din Constanta, ori nu au oameni pregatiti, ori folosesc chimicale expirate sau gresite, pentru ca toate filmele au iesit cu o granulatie excesiva raportat la calitatea peliculei. In plus, nici un laborator nu are un scanner dedicat pentru film, gen Nikon CoolScan. Cel mai bine am scanat intr-ul loc unde foloseau minilab-ul pentru scanare (am fugit cat am putut de cei cu scanner flatbed).

Per total pot sa spun ca mi-a placut sa trag poze pe film, singurul lucru care m-a determinat sa renunt a fost faptul ca nu puteam trece pe diapozitive, gen Fujifilm Velvia, deoarece în Constanta nu exista nici un laborator care sa proceseze filme dia. Din cate am auzit există unul (sau două) la Bucuresti, si atat.

In final am vandut aparatul si am ramas cu cateva fotografii care imi plac si va las si pe voi sa le priviti.

Light


Elements


Ice cold


Cazino, Constanta


Parcul Tabacarie, Constanta


Parcul Tabacarie, Constanta


Rose


Parcul Tabacarie, Constanta


Flowers


Chat







camere foto digitale

No comments:

Post a Comment